Bohužel Vám nemohu poskytnout nějaký verdikt nebo hodnocení toho, jestli jsou školy v Česku kvalitní, nebo ne. My pouze vytváříme práce a pomáháme studentům jejich práci pochopit a napravit to, co školy nedělají - sdělit studentům, jak mají práce vytvářet. Upřímně si nemyslím, že úroveň vzdělání by byla na různých školách extra rozdílná, to ne....

V souvislosti s problémy v dospělosti bývá často skloňováno dětství , to se ví. Přijde mi, že už je to takový standard. Někdo je alkoholik, automaticky měl problémy v dětství. Jiný hraje automaty, automaticky problémy v dětství. Existují lidé, kteří zastávají názor, že jde spíše o projevy nudy, rozmazlenosti apod. Skutečnost je někde mezi, ale...

Už jsem psal pár článků o VŠEM. Všichni víme, že psychologii, kterou nabízejí, není ve skutečnosti psychologií (tak to má i AMBIS), ale to zjistí každý hned v prvním ročníku. Zjistí to taky tehdy, když chce z psychologie dělat závěrečnou práci. Nelze. Jistě víte, že můžete mít pouze ekonomická, manažerská či marketingová témata. Když pominu tuhle...

Chodí to u nás různě. Záleží na klientovi a také samozřejmě na službě. Jsou klienti, kteří upřednostňují naprostou anonymitu a chtějí komunikovat pouze prostřednictví anonymních mailů. To je úplně v pořádku, dá se to pochopit, protože jde o dost citlivé téma. Rozhodně nemám v plánu někoho přesvědčovat a motivovat k tomu, aby se nebál zavolat nebo...

Často je pro studenty bakalářka první takovou "opravdovou" prací. Někteří vlastně neví, co tam psát, jak široce apod. Mnohdy to člověku zabere i půl roku. Jenže, pokud takových prací člověk vytvoří 200, 300, 400 a možná i daleko více, pak už je to spíš rutina. Mně konkrétně se stává, že pokud mi klient sdělí téma, už si hned představím...

Většina z vás by ráda slyšela, že postup je takový, že Vám napíšeme tu nejlepší práci pod sluncem, vezmeme si nějakou almužničku a vy práci obhájíte za 1 či za A. Tohle zní tak ideálně, jako středoškolská fyzika. Samozřejmě skutečnost je trošku jiná. Je třeba si uvědomit, že my nejsme stroje ani nedokážeme odezírat, co vše potřebujete. Musíme k...

Každý by asi rád slyšel, že ano. Studenti si to také většinou myslí. Jenže neexistuje příručna nebo snad ČSN norma, která stanovuje, jak má vypadat taková práce, co v ní má, či nemá být, jak přesně vypadá úvod, jak se člení teoretická a praktická část. Bohužel, tohle si upravuje každá škola, a dokonce mnohdy i každý vedoucí sám. A...

Přátelé čtenáři. Dnes již někteří ani moc nečtou odbornou literaturu, články apod. Častokrát jen scrollují tiktok a instagram, však tam se přeci nějaký "chytrák" najde, který si něco přečetl a podá Vám to po svém. Fascinuje mě, jak se někteří uživatelé kolikrát odkazují na obdorné studie, ale vlastně vůbec netuší, k jakému účelu je konkrétní studie...

Psal jsem o tom, že školský systém je problém. Problémem je také v tom, že udržuje učitele bez ohledu na to, jestli má jejich práce nějaký efekt. To je pochopitelné, učitelů je nedostatek, takže provádět nějaké přílišné výběrové řízení nemá smysl. Jenže spousta učitelů neučí s nějakým přílišným nadšením, dokonce mnohdy pracují spíše s odporem,...

Bez ohledu na stupeň vzdělávací instituce je české školství samoúčelné. Existuje proto, aby bylo. Holt, nějaké být musí, tak prostě je. Nefunguje, ale existuje. Budovy stojí, žáci do škol chodí, učitelé do práce také, ale tím to hasne. Všechny dokumenty o vzdělávání v ČR jsou krásně sepsány. V Rámcových Vzdělávacích Plánech je nádherně popsáno, co...

Existuje spousta vysokých škol (soukromých), které nabízejí "krásné" obory, např. Psychologie osobnosti a seberozvoje, Manažerská psychologie apod. Máte pocit, že jdete studovat psychologii, ale zjistíte, že těch psychologických předmětů moc neabsolvujete a vlastně ani nevykonáváte žádnou pořádnou státní zkoušku z psychologie. Státnicujete z...

Pokud potřebujete z vašeho souboru odhadnout parametr populace (střední hodnota, rozptyl), musíte realizovat intervalový odhad. K čemu že to použijte? Pokud máte vzore dat, třeba 20 hodnot, nemůžete spočítat průměr a říct, že populace má takový a makový např. průměrný věk apod. Musíte vypočítat intervalový odhad a říct, že s pravděpodobností...

Statistika je často nutnou součástí závěrečné práce, obzvláště když chcete něco analyzovat a vytvořit nějaký závěr. Týká se především kvantitativních metod. Studenti ale často nevědí, co mají měřit, co počítat, kde a jak... Sranda končí, když musíte testovat hypotézy, vytvářet korelační či regresní analýzu nebo odhady. Popíšeme si nějaké ty...