Jaký je vlastně postup naší spolupráce s Vámi?
Autor: MILAN
Většina z vás by ráda slyšela, že postup je takový, že Vám napíšeme tu nejlepší práci pod sluncem, vezmeme si nějakou almužničku a vy práci obhájíte za 1 či za A. Tohle zní tak ideálně, jako středoškolská fyzika. Samozřejmě skutečnost je trošku jiná. Je třeba si uvědomit, že my nejsme stroje ani nedokážeme odezírat, co vše potřebujete. Musíme k práci přistupovat tak, že plníme instrukce. Jaké dostaneme, ty splníme a mnohdy nedokážeme předpovídat, co všechno byste potřebovali, když nás o tom neinformujete.
Další důležitou věcí je skutečnost, že za libovolné finanční ohodnocení nelze napsat jedničková/áčková práce. S tímto často bojujeme. Jelikož je to naše práce, je třeba zohlednit, že pokud bude kolega sedět nad prací 200 hodin nebo 50 hodin, nemůže být práce stejně finančně ohodnocena. Jasně, práce na "C" či "D" neboli na známku "3" se mnohdy dá vytvořit za pár dní. Ovšem práce na "A" vyžaduje více času. Pokud tedy dáme standardní taxu za stranu, nelze očekávat, že práce bude topová/výtečná/světová. Bude třeba obyčejná, ale projde (pokud není váš vedoucí... no...). Pokud se domluvíme, že chcete práci na výborné úrovni, taxa za stranu musí být vyšší, to se nedá nic dělat.
Povím Vám příklad. Klient chce diplomovou práci na 90 stran (šílené, ale tak chce to no...). Téma je třeba poměrně složitější, takže taxa za stranu tak, aby práce byla obstojná může být 600 Kč. To je 54 000 Kč, ale za obstojnou práci. Může být skvělá, ale může se stát, že bude prostě "céčková" nebo "trojková". Prostě je to moc stran. Pokud klient řekne, že chce, abychom práci udělali jak nejlépe umíme, taxa za stranu se navýší. V tomto případě by to mohlo být třeba 800 Kč za normostranu. Samozřejmě, že se dostáváme do astronomických částek za práci, ale musíte si uvědomit, že dlouhá práce není záruka úspěchu. Zvolte opravdu raději kratší, ale kvalitnější. Za mě je i 60 stran na diplomku moc, ale některé školy to mají jako minimum.
Dále mě celkem štve přístup některých klientů. My máme ve zvyku většinou dělat nadstandard. Vždycky uděláme více práce, než je požadováno - třeba více stran nebo tématiku zpracujeme kvalitněji, než je požadováno. Ale důležité je, aby se klient choval slušně. Někdy mi přijde, že někteří lidé zaplatí a najednou si myslí, že mají nějakou čarovnou moc se chovat třeba direktivně nebo arogantně. Jiní si zase myslí, že si peníze za práci musíme zasloužit. Pak se ale hodně diví, když dostanou mail, že s takovým přístupem se spoluprací končíme. Že peníze posíláme zpět a nazdar. To najednou začnou být úslužní a "já jsem to tak nemyslel". Je třeba mít na paměti, že my se snažíme lidem vytrhnout trn z paty a vůbec nepožadujeme nějaký vděk, to ne, ale spíše to slušné chování.
Pak tu máme další typ klientů, kteří jsou schopni kvůli nedodržení dílčího termínu poslání udělat naprostý humbuk. Opět. To, že posíláme dílčí části, to je od nás služba navíc. Tím chceme ukázat, že jsme vstřícní. Pokud se zpozdíme, stane se. Termín odevzdání si ale hlídáme. Chápejte to tak, že máme někdy každý i 20 prací měsíčně. To někteří kolegové ani nespí a pracují 24/7.
Pokračování brzy